Wirtualne spotkania na pierwszy rzut oka mogły być niedocenianym narzędziem w czasie kryzysu pandemicznego. Teraz można śmiało stwierdzić, że przeniesienie do świata online, stało się niezbędnym elementem każdego właściciela firmy, któremu zależy na prowadzeniu swojego biznesu przy zachowaniu dotychczasowych oraz pozyskiwaniu nowych klientów.
Sytuacja pandemiczna zmusiła wszystkie firmy do ukierowunkowania swoich działań w nowej rzeczywistości, również w świecie wirtualnym. Przedsiębiorcy nie mogli pozwolić sobie na zwolnienie tempa swoich działalności, dlatego z ich perspektywy istotne było przygotowanie wydarzeń online dla swoich odbiorców czy zadbania o swoich pracowników, organizując dla nich warsztaty lub chociażby kursy. W tym artykule przedstawimy najważniejsze kroki jakie trzeba podjąć, aby zorganizowane warsztaty i kursy dla firm były na dobrym i jakościowym poziomie.
Dobierz temat
W pierwszym kroku, pracodawca powinien pomyśleć o doborze odpowiedniego tematu dla swojej grupy pracowników, bo przecież wszystkim zależy na tym, by organizowane szkolenia, warsztaty czy kursy były angażujące. Lista możliwych tematów jest nieskończona, przykładowymi mogą być chociażby wspólne gotowanie, stworzenie własnego lasu w słoiku – to tylko propozycje, a możliwości jest o wiele więcej.
Zadbaj o zawartość
Drugim istotnym krokiem będzie zadbanie o odpowiednią zawartość warsztatów czy kursów organizowanych dla firm. Na tym etapie powinniśmy uwzględnić co powinniśmy pominąć, a także utwierdzić w przekonaniu, że każdy krok ma odpowiednio dostosowaną treść. Planowane wydarzenie powinno być dokładnie zaplanowane w oparciu o wcześniej przygotowany harmonogram. Przykładowo, jeżeli organizowalibyśmy warsztaty gotowania, musimy wszystko logistycznie zgrać w czasie, a także dostarczyć odpowiednie narzędzia i składniki uczestnikom.
Planuj treść
Na etapie planowania treści, warto zadbać o formułę pytań, a następnie ustalenia w jaki sposób ludzie będą odpowiadać. Podpowiadamy, aby zadawać bezpośrednie pytania, by upewnić się, że wszystkie głosy zostały zrozumiane i usłyszane.
Pamiętaj o doborze odpowiedniej technologii
Krok czwarty to aspekty technologiczne. Na rynku istnieje wiele zaawansowanych technologii umożliwiających organizację warsztatów i kursów online dla firm, jednakże spora część z nich wymaga przyzwyczajenia. Proste platformy, takie jak narzędzia oferowane przez Google czy Zoom spełniają większość swoich zadań, są bezpłatne, a przede wszystkim intuicyjne.
Wyślij materiały z wyprzedzeniem
Obligatoryjną rzeczą jest wysłanie materiałów z wyprzedzeniem, by oszczędzić sobie problemów technicznych. Dokumenty niezbędne do przeprowadzenia warsztatów i kursów online, powinny zostać wysłane z należytym wyprzedzeniem, by już wcześniej mogli zobaczyć zawartość z dostępną treścią. Jeżeli w naszym przypadku technologia może być czynnikiem sprawiającym komplikacje, zalecamy każdemu uczestnikowi wydarzenia wydruk w wersji fizycznej.
Organizacja warsztatów i kursów online dla firm to świetna alternatywa pozwalająca na wdrożenie elementów edukacyjnych, informacyjnych, a także warstwy praktycznej za pomocą przystosowanych do tego platform. To doskonały, a w obecnych czasach najbezpieczniejszy sposób na organizację spotkania i przeprowadzenia szkolenia pracowniczego, zdobycia nowych umiejętności na kursie, czy zaplanowania imprezy dla pracowników w formie warsztatów.
Źródła:
https://www.alliancemagazine.org/blog/how-to-make-online-workshops-better