Wszystko, co nieznane, związane jest niepewnością, która rodzi u potencjalnego pracownika pewnego rodzaju dyskomfort podczas wprowadzania go w strukturę firmy. Bywa również, że pozostali pracownicy firmy nie mają wystarczającej ilości czasu, aby poświęcić „nowemu” odpowiednią uwagę. W takiej sytuacji pracodawca powinien zniwelować stresującą sytuację i sprawić, by nowo przyjęta osoba poczuła się jak pełnoprawny członek załogi. Wsparciem po jakie może zasięgnąć pracodawca, żeby jego działania Employer Brandingowe były korzystną propozycją dla potencjalnych pracowników jest zorganizowanie eventu, który każdy zapamięta na długo.
Employer branding w eventach
Od paru lat, eventy są popularnym, chociaż przez wielu wciąż niedocenianym narzędziem Employer branding, wspierającym kreowaniem wizerunku pracodawcy. Zorganizowanie wydarzenia firmowego to przede wszystkim inwestycja w pracownika, który poprzez swoje zaangażowanie jest wartościową jednostką całego zespołu. Impreza firmowa to możliwość zbudowania silnych więzi, zaufania, a przede wszystkim rozluźnienia atmosfery w grupie w celu stworzenia partnerskich relacji. Myśląc o takiej formie aktywizacji, warto przemyśleć temat zorganizowania eventu – powinno być to swoistego rodzaju oderwanie od codzienności i służbowych obowiązków. Z kolei, chociażby konferencje są statycznym, nużącym przedsięwzięciem, które może wywołać po prostu u większości nudę.
Poprzez dobrze przemyślane działania eventowe, możemy w swobodny i naturalny sposób zintegrować pracowników w nieinwazyjny, przyjemny sposób. Takie rozwiązanie to oszczędzenie pracodawcy niezręcznych sytuacji i niekomfortowej atmosfery, a przede wszystkim szybszego wdrożenia w firmę i skrócenie czasu adaptacji. Im szybciej dana osoba przejdzie ten proces, tym szybciej zacznie efektywniej funkcjonować.
Wsparcie działu HR
Organizując event, który ma być narzędziem wspierającym Employer brandingu, trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie jaki tak naprawdę cel chcemy osiągnąć. Ponadto określenie odpowiedniej grupy docelowej pozwoli na przygotowanie elementów eventu dla uczestników wydarzenia. Istotną kwestią jest również budżet, jeżeli go nie określimy – nie będziemy wiedzieć na jaką skalę możemy planować działania. Jeżeli zależy nam na zorganizowaniu eventu z efektem WOW, z pewnością trzeba liczyć się, iż trzeba będzie zainwestować większą sumę pieniędzy.
Wiele firm z Wrocławia korzysta z organizacji eventów będących wsparciem działań Employer branding. Doskonale o tym wiemy, gdyż mieliśmy przyjemność współpracować i realizować eventy w tym zakresie dla naszych Klientów z Wrocławia, Warszawy i przedsiębiorstw z całej Polski. Planując event, który wesprze Employer Branding, należy pamiętać, że przy podejmowaniu współpracy z agencją eventową, należy zawrzeć w briefie takie informacje jak: opis firmy, w którym określimy branżę, misję, wartości przedsiębiorstwa, informacje o wcześniejszych wydarzeniach oraz ostatecznie jakie oczekiwania mamy od agencji – tu możemy zawrzeć np. motyw przewodni, lokalizację imprezy, itp. Eventy to doskonałe narzędzie będące wsparciem dla działań Employer Brandingowych. Są doskonałą inwestycją, która pomaga nowym pracownikom wdrożyć się i zabrać ich na pokład nowego zespołu. Przemyślane i angażujące eventy mogą być rozwiązaniem problemów i wyzwań z jakimi walczą działy HR. Wdrożenie takiego rozwiązania do swojej firmy to krok do zbudowania więzi pomiędzy pracownikiem a pracodawcą, ponadto to doskonała promocja marki, wpływająca na atrakcyjność przedsiębiorstwa dla przyszłych kandydatów.
Źródła:
https://hrpolska.pl/prawo-pracy/czytelnia/event-w-employer-brandingu-inwestycja-czy-koszt